Lähde reissuun Kirkkonummelle

Ei tarvitse lähteä merta edemmäs reissuun! Kirkkonummi on kiinnostavien kulttuurikohteiden, kahviloiden ja luontonähtävyyksien aarreaitta, jonne liikkuminen on vaivatonta.

Tältä sivulta löydät Kirkkonummen matkailukohteita ja tärppejä, joiden avulla pääset seikkailuun!

Mitä tekisi mieli tehdä?

Luontokohteet

Kulttuurikohteet

Saaristo ja veneily

Aktiviteetit

Ruokaa ja juomaa

Vaikuttavia luontoelämyksiä Kirkkonummella

Haluatko kuunnella meren aaltojen tasaista rytmiä tai metsän puiden hellää huminaa? Kirkkonummi kuljettaa läpi metsän meren rannalle ja antaa mahdollisuuden hengähtää. Tule luoksemme irrottautumaan arjen huminoista upeiden luontoelämysten avulla.

Porkkalanniemi on helposti saavutettava ja ainutlaatuinen luontokohde. Löydät metsää, merta ja kalliorantoja yhdestä paikasta. Voit esimerkiksi pakata pyörän junaan ja kipaista Porkkalanniemeen!

Linlossa pääset kokemaan saaristotunnelmia ilman venettä! Merellinen saari Linlo on helposti tavoitettavissa ja lyhyillä reiteillä on runsaasti nähtävää ja koettavaa.

Meikon luonnonsuojelualueiden luontopoluilla pääset kokemaan erämaan tunnelmia. Aivan pääkaupunkiseudun liepeiltä löytyvältä Meikolta löytyy tilaa ja reittejä kaikenlaisille kulkijoille.

Tutustu myös muihin luontopolkuihin, kuten helppokulkuiseen ja lapsille sopivaan Kaarniaispolkuun!

Upeat kulttuurikohteet vetävät puoleensa

Pysähdytkö usein vaikuttavien rakennusten äärelle ihastelemaan ihmisen kädenjälkeä ja kekseliäisyyttä?

Huikeiden luontokohteiden lisäksi löydät meiltä myös kulttuuriaarteita. Kirjastotalo Fyyri, Hvitträsk ja Ragvalds ilahduttavat erityisesti historian ja arkkitehtuurin ystäviä.

Kirkkonummen kartanomiljööt ovat myös oiva tilaisuus nauttia paikallisista palveluista, musiikista ja taiteesta!

Saaristolaistunnelmaa ja kalliorantoja

Kirkkonummen kalliorantoja pääsee ihastelemaan myös mereltä! Matkaa aaltoja pitkin elämyksien äärelle ja löydä aito saaristolaistunnelma.

Porkkalan Marinasta löytyvä vierasvenesatama kutsuu viettämään aurinkoista kesäpäivää. Voit nautiskella merellisestä tunnelmasta ja sataman kattavista palveluista vaivattomasti ja mukavasti.

Aktiivilomailijan paratiisi

Luontokohteiden tarjoamien aktiviteettien lisäksi energisille seikkailijoille löytyy tekemistä vuodenajasta riippumatta!

Kirkkonummella pääset esimerkiksi golfaamaan, ratsastamaan, melomaan tai nauttimaan erilaisista ohjatuista palveluista.

Uimaan meillä pääset joko meren äärelle tai järven rantaan. Voit myös tutustua urheilupuistoihin, temppuilla skeittilaudalla tai pyöräillä turvallisia reittejä pitkin.

Eloisa kahvila- ja ravintolakulttuuri

Suloiset kahvilat ja tyylikkäät ravintolat tarjoavat välipalaa reissun lomaan tai laadukkaan illallisen retkipäivän päätteeksi.

Kulttuurikierroksen tai aktiivisen seikkailupäivän keskellä kannattaa pysähtyä pitämään maukas tauko! Meiltä löydät niin tunnelmalliset kahvilat kuin huippuravintolat.