Perheiden Kirkkonummi

UNICEFin lapsiystävällinen kunta, Kirkkonummi, on oiva kotipaikka perheille. Etsitpä sitten modernia kaupunkiasuntoa tai maalaiselämää, Kirkkonummen idylliseen miljööseen on helppo asettua.

Tällä sivulla viemme sinut tutustumaan Kirkkonummen perheille suunnattuihin palveluihin.

Koti Kirkkonummelta?

Asuminen

Koulut

Harrastukset

Koti loistavien kulkuyhteyksien päässä

Monipuolinen Kirkkonummi asemoituu maaseudun ja suurten kaupunkien yhteyteen ja yhdistää näiden elementtejä taitavasti.

Suojaisa Kirkkonummi tarjoaa luotettavan ja rauhallisen kasvuympäristön erilaisille perheille. Meiltä löydät sekä maaseudun rauhaa että kattavat palvelut!

Lyhyet matkat taittuvat kätevästi HSL:n avulla tai omalla autolla. Myös koulu- ja harrastusmatkat ovat lyhyet ja tekevät arjesta sujuvaa. Rauhalliset, mutta eloisat ja virkeät asuinalueet kutsuvat kylään!

Kannustava koulutaival

Kirkkonummella pyrimme huomaamaan jokaisen lapsen ainutlaatuiset lahjat ja tuemme lapsen yksilöllisiä ominaisuuksia. Siksi kouluissamme on paljon mahdollisuuksia omien mielenkiinnon kohteiden mukaiseen suuntautumiseen jo nuoresta iästä lähtien.

Toiselle asteelle yltävä koulutus tapahtuu moderneissa puitteissa ja kaksikielisesti. Lapsesi on mahdollista kulkea koko koulutaival kannustavassa ja turvallisessa ympäristössä, jossa lukuisat eri mahdollisuudet ovat avoinna. Monimuoto-opetus tarjoaa vaihtoehtoja monipuoliseen oppimiseen peruskoulussa ja Kirkkonummen lukioiden kurssitarjonta mahdollistaa hyvän alun työuralle ja jatko-opinnoille.

Tarjoa lapsellesi hyvät eväät elämään Kirkkonummella!

Lue lisää koulutuksesta:

Varhaiskasvatus

Perusopetus

Lukio ja toisen asteen koulutus

Harrastukset

Perhe-elämän viihtyvyyttä tukemassa ovat myös Kirkkonummen monipuoliset harrastusmahdollisuudet. Lähiliikuntapaikkojen sekä uimarantojen lisäksi löydät meiltä runsaasti kehittävää ja hauskaa tekemistä.

Matalan kynnyksen palvelut, kuten Harrastuspaku, mahdollistavat lapsellesi tilaisuuden kokeilla useita erilaisia harrastuksia ilman pitkää sitoutumista. Erilaiset harrastusryhmät sekä opistot takaavat koko perheelle mielenkiintoista tekemistä ja uuden oppimista!

Erilaiset joukkueurheiluporukat ja -palvelut odottavat innolla uusia pelaajia ja harrastajia osakseen. Lähde pelaamaan jalkapalloa tai salibandya ja löydä paikkasi loistavasta tiimistä!