Familjernas Kyrkslätt

UNICEF:s barnvänliga kommun, Kyrkslätt, är en utmärkt bostadsort för familjer. Det är lätt att slå sig ner i Kyrkslätts idylliska miljö, vare sig du söker en modern stadslägenhet eller ett liv på landsbygden.

På den här sidan får du bekanta dig med Kyrkslätts tjänster för familjer.

Ett hem i Kyrkslätt?

Boende

Skolor

Hobbyer

Ett hem vid utmärkta förbindelser

Mångsidiga Kyrkslätt anknyter både till landsbygden och de stora städerna, och förenar skickligt dessa element.

Skyddade Kyrkslätt erbjuder en pålitlig och fridfull uppväxtmiljö för olika familjer. Här finns både lugn landsbygd och täckande tjänster!

De korta resorna sköts behändigt med hjälp av HRT eller med egen bil. Också skol- och hobbyresorna är korta, vilket gör vardagen smidig. Fridfulla men livfulla och pigga bostadsområden inbjuder att hälsa på!

Sporrande skolstig

I Kyrkslätt strävar vi efter att beakta varje barns unika talanger och stöda dess individuella egenskaper. Därför finns det i våra skolor många möjligheter till inriktning enligt egna intressen redan från unga år.

Utbildningen som sträcker sig till andra stadiet sker i moderna lokaler och på två språk. Ditt barn har möjlighet att vandra hela sin skolstig i en sporrande och trygg miljö där många olika dörrar är öppna. Flerformsundervisning erbjuder möjligheter till mångsidig inlärning inom den grundläggande utbildningen, och kursutbudet i Kyrkslätts gymnasier erbjuder en god plattform för arbetskarriären och fortsatta studier.

Erbjud ditt barn god vägkost för livet i Kyrkslätt!

Läs mer om utbildningen:

Småbarnspedagogik

Grundläggande utbildning

Gymnasium och utbildning på andra stadiet

Hobbyer

Kyrkslätts mångsidiga hobbymöjligheter stöder också ett trivsamt familjeliv. Utöver näridrottsplatser och badstränder hittar du rikligt med roliga aktiviteter här.

Tjänster med låg tröskel, så som Hobbybilen, ger ditt barn möjlighet att pröva på många olika slags hobbyer utan att förbinda sig en längre tid. Olika hobbygrupper och instituten garanterar familjerna intressanta aktiviteter och inlärning av något nytt!

Olika lagsportsgäng och -tjänster väntar ivrigt på nya spelare och utövare. Spela fotboll eller innebandy och finn din plats i ett härligt team!